برندینگ در تلگرام

۴ نکته مرتبط با تبلیغات برندینگ در تلگرام

یکی از اهداف تبلیغات، ایجاد آگاهی در ذهن مخاطب است و تلگرام هم بعنوان یک فضای پر ترافیک، معمولا هدف تبلیغاتی از این دست قرار می گیرد. اگر شما از آن دسته تبلیغ دهندگانی هستید که با هدف برندینگ و ماندن در ذهن مخاطب اقدام به ارسال تبلیغ در تلگرام می کنید، دانستن نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

 

۱- در برندینگ بار اصلی انتقال پیام بر دوش محتوای تصویری است، آن را جدی بگیرید

به نظر می رسد از آنجایی که تلگرام فضایی غیر رسمی تر از سایر رسانه هاست، تبلیغ دهندگان برای طراحی محتوای تصویری خود  انرژی، زمان و هزینه کمتری صرف می کنند. این رویکرد اشتباه است و باعث می شود اثربخشی تبلیغات شما به شدت پایین بیاید. ما حتی مشتریانی داشته ایم که تا دقایقی پیش از ارسال تبلیغ، هنوز محتوای تصویری خود را آماده نکرده بودند و یا پس از ارسال تبلیغ تصمیم به تغییر آن گرفته اند.

به خاطر داشته باشید حجم محتوا در تلگرام بسیار زیاد است و اگر محتوای شما جذاب نباشد، مخاطب به سرعت از آن عبور خواهد کرد و هیچگاه آن را به خاطر نخواهد آورد. وقت نگذاشتن بر روی این بخش، باعث خواهد شد هزینه ای که صرف ارسال تبلیغ می کنید دور ریخته شود.

 

۲- وظیفه اصلی متن، ترغیب کاربر به مشاهده محتوای تصویری شماست

یک تبلیغ شامل یک محتوای تصویری و یک متن زیر آن است. وظیفه اصلی متن، ترغیب کاربر به باز کردن محتوای تصویری شماست (خصوصا اگر محتوای تصویری در قالب ویدئو باشد). به خاطر داشته باشید که بخشی از کاربران تلگرام برای صرفه جویی در مصرف اینترنت، قابلیت Auto Download محتوا را غیرفعال کرده اند. بنابراین وظیفه متن شماست که کاربر را ترغیب به دانلود محتوای شما نماید. در این رابطه به چند نکته زیر دقت کنید:

  • چند کلمه اول متن شما بسیار مهم است. سعی کنید از کلمات تاثیرگذار در آن استفاده کنید تا کاربر به خواندن متن شما ترغیب شود (فرض کنید تیتر رپورتاژ آگهی می نویسید!)
  • متن را طولانی نکنید. لازم نیست ارزشهای خود را در متن به کاربر توضیح دهید. اجازه بدهید کاربر از محتوای تصویری شما آن را دریافت نماید. .
  • اگر می خواهید راه ارتباطی به مخاطب معرفی کنید، یک روش را انتخاب کنید. مثلا لینک به وبسایت و یا لینک به کانال تلگرام. از قرار دادن چند روش ارتباطی خودداری کنید. زیرا در پیامهای عادی تلگرام چندین روش ارتباطی معرفی نمی شود و پیام شما از فضای کانالی که در آن تبلیغ رفته اید دور خواهد شد.

 

۳- در تلگرام هزینه انتشار ویدئو با سایر قالبهای محتوایی تفاوتی ندارد، از آن به نفع خود استفاده کنید

هنگامی که شما در یک کانال تبلیغ ارسال می کنید، فارغ از اینکه چه محتوایی در پست شما قرار دارد هزینه می کنید. حتی اینکه ویدئوی شما ۱۰ ثانیه باشد یا ۵۰ ثانیه، هزینه متفاوتی برای شما در بر نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است اگر توانمندی ساخت ویدئوی مناسب دارید، از این قالب محتوایی برای انتقال پیام استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب خود داشته باشید.

 

۴- به فرستنده پیام دقت کنید

افراد در تلگرام به فرستنده پیام دقت می کنند و در بسیاری مواقع بر اساس فرستنده تصمیم می گیرند که پیام را بخوانند یا نه. بنابراین شما هم باید به این موضوع دقت کنید. خصوصا اینکه در کانالهای تلگرام بسیاری از پیامهای فورواردی حالت تبلیغاتی دارند. بنابراین اگر برند شما برند شناخته شده ای نیست، پیشنهاد ما این است که پیام را از خود کانال (و نه به صورت فوروارد شده) ارسال کنید تا کاربر در گام اول نسبت به آن مقاومت نداشته باشد. تنها در صورتی که برند شما محبوب تر از برند کانالی است که تبلیغ در آن ارسال می شود پیام خود را به صورت فوروارد شده از کانال خود ارسال کنید.

 

جمع بندی

درست است که اندازه هزینه در رسانه تلگرام در قیاس با تلویزیون و تبلیغات محیطی بسیار کوچکتر است، اما بازخورد گرفتن از این رسانه هم نیاز به صرف وقت و دقت به برخی جزئیات دارد. کافیست با صرف کمی زمان، محتوای خود را «تلگرامی تر» کنید تا بازخورد بهتری از تبلیغات خود بگیرید.

نویسنده:


ارسال دیدگاه ...


  1. ناشناس -

    ممنون از مطلب خیلی خوبتون برای تبلیغات در تلگرام چه سرویسی پیشنها میدید ممنون 

    • امین آقاجانی -

      سلام. هدف از تبلیغ چی هست؟ برای چه کسب و کاری می خواید تبلیغ کنید؟

  2. ناشناس -

    سلام وقت بخیر جناب مطالبتون عالیه من هرروز میخونمشون یه سوال داشتم میخاستم بدونم بهترین راه تبلیغ چیه و چطور با‌هزینه کم کانالو بکشیم بالا

    • admin -

      سلام. ممنون از لطفی که به ما دارید.

      پاسخ سوال شما خیلی به کانالتون بستگی داره. واقعیت اینه که اگر کانال شما مشابه زیاد داشته باشه، نمی تونید انتظار داشته باشید هزینه جذب عضوتون خیلی پایین باشه. بنابراین اگر به دنبال روش کم هزینه هستید، بهترین کار تولید محتوای متفاوت از سایرین هست.

      اما اگه این امکان براتون مقدور نیست، معمولا قرار گرفتن در یک نتوورک از گروه ها و کانالهایی که به شما شبیه هستن و همدیگه رو تکمیل می کنید کمکتون می کنه که تا حدی رشد اولیه داشته باشید. نهایتا هم باید به سمت تبلیغ در کانالهایی که مخاطب شما توی اونها هست برید (که بیشترین هزینه رو خواهد داشت).

      روش ادد اجباری هم وجود داره که صرفا و صرفا اگر کانالتون یک کانال عمومی بدون برند هست می تونه به هزینه ای که می کنید ارزش داشته باشه (هرچند عده ی بسیاری رو ناراضی خواهد کرد این کار شما). اگر کانال تخصصی دارید و یا برندتون براتون ارزش داره، اصلا سراغ این روش نرید.