ورود و خروج اعضای کانال تلگرام

تحلیل دقیق نتایج تبلیغ، با نمودار ورود و خروج اعضا کانال

اگر شما کانال تلگرام دارید و برای آن تبلیغ انجام می دهید، قطعا به دنبال این هستید که بفهمید تبلیغ شما به چه میزان موثر بوده است. با این حال اگر اطلاعات کافی از آنچه که در کانال شما اتفاق می افتد نداشته باشید، ممکن است تحلیل شما دقیق نبوده و منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست شود. در این نوشتار قصد داریم با یک مثال این موضوع را برای شما روشن کنیم.

یک مثال ساده از تبلیغات تلگرامی

رایج ترین روشی که  برای سنجش اثربخشی تبلیغ یک کانال در تلگرام وجود دارد، مشاهده زیاد یا کم شدن تعداد اعضای کانال است. این عدد در بالای هر کانال نوشته شده و به سادگی در دسترس شما قرار دارد. حال فرض کنید شما در ۲ نوبت برای کانال خود تبلیغ ارسال می کنید. هر بار تبلیغ ۱ میلیون تومان. در پایان تبلیغ اول، ۱۵۰۰ نفر به کانال شما اضافه می شوند و در پایان تبلیغ دوم ۲۰۰۰ نفر. شما چطور در مورد این دو تبلیغ تصمیم می گیرید؟

احتمالا روش تحلیل به این شکل خواهد بود:

هزینه جذب عضو تبلیغ اول: ۶۶۷ = ۱۵۰۰ /۱،۰۰۰،۰۰۰  تومان

هزینه جذب عضو تبلیغ دوم: ۵۰۰ = ۲۰۰۰ /۱،۰۰۰،۰۰۰  تومان

نتیجه این تحلیل آن است که تبلیغ دوم نتیجه بهتری داشته است (جذب عضو بیشتر و هزینه کمتر). شما احتمالا این سوال را از خود می پرسید:

چه چیزی باعث شده تبلیغ دوم جذب عضو بیشتری داشته باشد؟

و تلاش می کنید با پاسخ به این سوال، تبلیغات خود را بهینه کنید.

 

تحلیل با تکیه بر نمودار ورود و خروج اعضای کانال تلگرام

حال فرض کنید نمودار زیر در اختیار شما قرار گیرد:

مقایسه دقیق دو تبلیغ با نمودار ورود خروج

 

این نمودار، ورود و خروج اعضای کانال را به تفکیک در طول زمان به شما نمایش می دهد. نمودار فوق یک نمودار واقعی است از یک کانال تلگرامی که برای خود تبلیغ ارسال کرده است. حال ببینیم با داشتن این نمودار تحلیل ما چه تفاوتی خواهد کرد:

تبلیغ اول در ساعت ۱۹ ارسال شده و تاثیر آن تا ساعت ۲۱ دیده می شود. در این سه ساعت مجموعا ۲۴۵۱ عضو به کانال اضافه شده اما همزمان ۹۲۸ عضو نیز از کانال خارج شده است.

تبلیغ دوم در ساعت ۱ بامداد ارسال شده و تاثیر آن تا ساعت ۲ دیده می شود. در این دو ساعت مجموعا ۲۱۵۹ عضو به کانال اضافه شده اما همزمان ۱۷۶ عضو از کانال خارج شده است.

هزینه جذب عضو تبلیغ اول: ۴۰۸ = ۲۴۵۱/ ۱،۰۰۰،۰۰۰  تومان

هزینه جذب عضو تبلیغ دوم: ۴۶۳ = ۲۱۵۹ /۱،۰۰۰،۰۰۰  تومان

این تحلیل به ما نشان می دهد هزینه جذب عضو تبلیغ اول زیاد نیست، بلکه ریزش اعضای تازه جذب شده مشکل تبلیغ اول است. در نتیجه سوال اصلی که باید از خود بپرسید این است:

چه چیزی باعث شده اعضایی که در تبلیغ اول جذب شده اند، سریع تر کانال را ترک کنند؟

 

همانطور که می بینید داشتن دو نوع اطلاعات مختلف، سوالات متفاوتی در پیش روی شما قرار خواهد داد. پاسخ به این سوالات می تواند تاثیرات متفاوتی روی تصمیمات آینده شما داشته باشد. بنابراین داشتن اطلاعات دقیق تر به شما کمک خواهد کرد سوالاتی بپرسید که سریع تر شما را به نتیجه مطلوبی که به دنبال آن هستید به دست آورید.

نمودار ورود و خروج اعضای تلگرام را از کجا داشته باشیم؟

نمودار ورود و خروج اعضا، به شما کمک می کند تعداد دقیق اعضای وارد شده به کانال و اعضای خارج شده از کانال را در هر ساعت از روز داشته باشید. این نمودار یکی از گزارشهای ابزار تحلیلگر (آنالیتیکس) کانال تلگرام است. در صورتی که شما صاحب کانال تلگرامی هستید، به صفحه تحلیلگر کانال تلگرام مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری از این ابزار به دست آورید

نتیجه گیری

تبلیغ در فضای دیجیتال با بهینه سازی ارتباط تنگاتنگی دارد. اما اساس این بهینه سازی، داشتن اطلاعات دقیق است. اطلاعات دقیق تر کمک می کند تا بتوانید تشخیص بهتر و تصمیمات هوشمندانه تری داشته باشید و تبلیغات خود را با سرعت بیشتری بهبود ببخشید. نمودار ورود و خروج اعضای کانال با نمایش دقیق تعداد ورود و خروج اعضای کانال کمک می کند  اولا تخمین دقیق تری از نتیجه تبلیغ داشته باشید و ثانیا تحلیل بهتری از نقاط قوت و ضعف تبلیغ خود به دست آورید. در صورتی که علاقه مند به استفاده از این ابزار هستید، به صفحه تحلیلگر کانال تلگرام مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

نویسنده:


ارسال دیدگاه ...

ثبت تبلیغ