لیست کامل کانالهای تبلیغاتی تلگرام

لیست کامل کانالهای تبلیغاتی تلگرام منتشر شد

پس از فیلترینگ تلگرام و توقف بخش تبلیغات ادشات، بسیاری از عزیزان درخواست داشتند لیست کانالهای تبلیغاتی به نحوی در اختیار آنان قرار گیرد. با توجه به اینکه یافتن کانالهای تبلیغاتی مناسب برای بسیاری از افراد دغدغه زمان بری به شمار می آمد، تصمیم گرفتیم این لیست را به صورت گسترده آماده کنیم و در اختیار همه مخاطبان عزیز وبسایت قرار دهیم. در حال حاضر این لیست شامل ۲۳۰۰ کانال تبلیغاتی است و به تدریج و با همکاری و حمایت شما روز به روز کامل تر خواهد شد. برای مشاهده این لیست، به صفحه لیست کانال های تبلیغاتی تلگرام مراجعه نمایید.

در صورتی که علاقه مند به استفاده از این لیست هستید، توضیحاتی که در ادامه می آید به شما کمک خواهد کرد استفاده بهتری از آن داشته باشید.

نحوه یافتن کانال

برای اینکه بتوانید کانالهای مرتبط با تبلیغ خود را پیدا کنید، چند امکان قرار داده شده است:

  • دسته بندی موضوعی کانالها: شما با استفاده از دسته بندی انجام شده، می توانید کانالهای مرتبط با موضوع خود را بیابید. به خاطر داشته باشید به دلیل جلوگیری از زیاد شدن دسته ها، این دسته بندی نسبتا کلی است. اما برای شروع مناسب است.
  • امکان جستجو: اگر شما به دنبال موضوعی هستید که کوچکتر از دسته بندی های انجام شده است، بهتر است از بخش جستجو استفاده کنید. مثلا فرض کنید شما می خواهید کانالهای مرتبط با «تهران» را پیدا کنید. برای این کار کافیست در باکس جستجو این کلمه را وارد نمایید. به خاطر داشته باشید جستجو در نام فارسی کانال و آی دی انگلیسی کانال انجام می شود. بنابراین بهتر است برای جستجوی کاملتر، هم «تهران» و هم «Tehran» را وارد کنید تا نتیجه کاملتری به دست آید
  • امکان مرتب سازی جدول بر اساس پارامترهای مختلف: ممکن است شما در بین کانالهای خبری، صرفا به دنبال کانالهایی باشید که پست کمتر می گذارند. برای این کار کافیست دسته خبری را انتخاب کرده و سپس جدول را بر اساس پارامتر «پست در روز» مرتب کنید.

پس از آنکه شما لیستی از کانالهای مورد نظر خود را پیدا کردید، بهتر است بر اساس اطلاعاتی که از هر کانال در اختیار شما قرار می گیرد، آنها را تحلیل کنید. توضیح هر یک از اطلاعات در ادامه آمده است.

متوسط بازدید

این پارامتر مشخص می کند یک پست به صورت متوسط چقدر بازدید در کانال می گیرد. به خاطر داشته باشید این عدد مربوط به پستهایی است که از کانال پاک نشده اند و عموما بیش از ۲۴ یا ۴۸ ساعت در کانال قرار می گیرند. بنابراین این عدد به صورت دقیق به شما نمی گوید تبلیغ شما چقدر بازدید می گیرد. عدد واقعی بازدید تبلیغ شما، بستگی بسیار زیادی به مدل تبلیغ انتخابی از کانال دارد و ممکن است بازدید آن متفاوت با عددی که در اینجا معرفی شده باشد.

مهمترین کارکرد این عدد، این است که متوجه شوید یک کانال چه میزان مخاطب واقعی دارد.

علاوه بر این، کارکرد دیگر این عدد آن است که در انتخاب مدل تبلیغاتی کانالها شما را راهنمایی می کند. مثلا فرض کنید یک کانال دو مدل تبلیغ ۵۰ هزار بازدید و ۱۰۰ هزار بازدید دارد. اگر متوسط بازدید این کانال ۷۰ هزار باشد، منطقا شما نباید مدل ۱۰۰ هزار بازدید را انتخاب کنید. زیرا این کانال ظرفیت ۱۰۰ هزار بازدید پیام شما را ندارد. در نتیجه یا تبلیغ شما را مجددا در کانال خود فوروارد می کند و یا در کانالها و گروههایی که مد نظر شما نیست آن را ارسال می کند.

تعداد اعضا

هر چند تعداد اعضا به صورت مستقیم تاثیری در انتخاب یک کانال برای تبلیغ ندارد، اما به دو دلیل در اینجا قرار گرفته است:

  • به دلایلی، برخی افراد دوست دارند در کانالهای با تعداد ممبر زیاد تبلیغ کنند. بنابراین این عدد می تواند به آنها در شناخت کانالهای بزرگ کمک کند.
  • نسبت متوسط بازدید به تعداد اعضا به نوعی نمایانگر میزان واقعی بودن مخاطبان کانال است. کانالی که ۱ میلیون عضو دارد اما بازدید آن مثلا ۴۰ هزار است، قطعا درصد بالایی مخاطب غیرواقعی در کانال خود دارد.

با این حال، تعداد اعضا کمترین تاثیر را در اثربخشی تبلیغ شما دارد و باید آخرین پارامتری باشد که به آن دقت می کنید.

تعداد پست در هر روز

به دلیل ساختار کانالهای تلگرام، هنگامی که تعداد زیادی پیام پس از تبلیغ شما قرار گیرد، اثربخشی آن به شدت افت خواهد کرد. در نتیجه کانالهایی که تعداد پست کمتری در روز منتشر می کنند، بهتر از کانالهایی هستند که پستهای زیاد منتشر می کنند.

بنابراین اگر شما بین دو کانال مشابه قصد تصمیم گیری داشتید، احتمالا کانالی که پست کمتری در روز منتشر می کند کانال بهتری خواهد بود.

میزان حذف پست

یکی از رفتارهای نه چندان مناسبی که در بسیاری از کانالهای تلگرام دیده می شود آن است که برخی زمانها پستهای متعدد (عموما تبادلی) را در کانال منتشر می کنند اما پس از یکی دو ساعت آنها را حذف می کنند. در نتیجه زمانی که شما به کانال مراجعه می کنید، صرفا ۳ یا ۴ پست کانال را می بینید و احساس می کنید کانال خوبی است، اما در عمل وقتی تبلیغ می کنید به سرعت پستهای تبادلی اثربخشی کانال تبلیغ شما را از بین می برد.

برای اینکه بتوانید مقایسه ای از این رفتار کانالها داشته باشید، پارامتی «میزان حذف پست» در اختیار شما قرار داده شده است. این پارامتر دقیقا مشخص می کند چه تعداد از پستهایی که در کانال قرار داده شده اند پس از مدتی از کانال حذف شده اند. معمولا پستهای حذف شده شامل موارد زیر می شوند:

  • پستهای تبادلی
  • پستهای تبلیغاتی
  • پستهای اشتباه یا پستهایی که تاریخ آنها گذشته است

مورد سوم، موردی است که به صورت طبیعی در کانالها اتفاق می افتد. مثلا ممکن است اخباری منتشر شود که پس از مدتی مشخص شود صحیح نیست و از کانال حذف شود. بنابراین بسیاری از کانالهای درصدی از حذف پست را به صورت طبیعی دارند. طبق تجربه، معمولا کانالهایی که زیر ۲۰% از پستهای خود را حذف می کنند وضعیت خوبی دارند. اما هنگامی که این عدد بیشتر می شود، نمایانگر رفتار نامناسب کانالهاست.

هنگامی که درصد حذف پست بالا می رود، یا کانال تبادل و تبلیغ زیادی انجام می دهد و یا اینکه کانال با حذف پستهای ضعیف تر و نگه داشتن پستهای قوی تر، می خواهد به شما القا کند کانال خوبی دارد. پیشنهاد ما این است اساسا در کانالهایی که درصد زیادی از پستهای خود را حذف می کنند تبلیغ نروید. مگر در یک حالت خاص، و آن هم اینکه تعداد پستهای منتشر شده در کانال بسیار کم باشد (مثلا یک کانال در روز ۱ پست عادی می گذارد و ۱ پست تبلیغاتی. در این حالت درصد حذف پست ۵۰% است، اما تبلیغ در این کانال به احتمال بسیار زیاد نتیجه خوبی خواهد داشت).

در کانالهایی که درصد بالایی از پستهای خود را حذف می کنند تبلیغ نکنید، مگر آنکه تعداد پست روزانه آنها بسیار کم باشد

امتیاز

امتیازی که برای هر کانال نمایش داده می شود، متوسط امتیازاتی که است که مخاطبان به آن کانال داده اند و در حقیقت نمایانگر این است که سایرین چقدر از تبلیغ در این کانال راضی بوده اند.

در صورتی که شما هم در کانالی تبلیغ رفته اید، حتما امتیاز خود را ثبت کنید تا سایرین هم از نظر و تجربه شما نسبت به کانالها بهره مند شوند.

جمع بندی

هدف از تهیه این لیست، کمک به کسب و کارهایی است که در تلگرام تبلیغ می کنند. تلاش بر این بوده پارامترهایی که نمایانگر خوب بودن کانالهای تلگرامی هستند اندازه گیری شده و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. اما مطمئنا نظرات و تجربیات مخاطبان هم تاثیر بسزایی در بهبود این لیست خواهد داشت. بنابراین اگر شما تجربه تبلیغ در تلگرام را دارید، نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند با تکیه بر تجربیات شما، کانالهای مناسبی را برای تبلیغ خود انتخاب کنند.

نهایتا اگر کانالی وجود دارد که در این لیست دیده نشده است، حتما از طریق بخش تماس با ما به ما اطلاع دهید تا آن را به لیست اضافه نماییم.

نویسنده:


ارسال دیدگاه ...


  1. ناشناس -

    با تشکر این پست واقعا کاربردی هست

    • امین آقاجانی -

      ممنون از شما. لطف دارید.

  2. ناشناس -

    سلاملطفا کانال @AharNews را هم به لیست اضافه کنید.با تشکر

    • admin -

      ممنون از اطلاع رسانی. حتما در روزهای آینده اضافه خواهد شد.

  3. ناشناس -

    سلام.در زمینه اخذ پاسپورت کانادا امریکا استرالیا اروپا و انگلستان میخواستم تبلیغات انجام بدمبه نظرتون بهترین کانال چ کانالی هستش؟دوستان راهنمایی کنند۰۹۱۳-۷۹-۴۴۴-۷۹اینستا یا تلگرام چندان تفاوتی نداره.مهم مبلغ هستش